Legyél egészséges kismama!

A testi-lelki egészség a várandósság hónapjaiban különösen fontos. Tegyél érte, hogy jól érezd magad a 9 hónap alatt, és hogy kisbabáddal együtt egészségesek legyetek.

1. Keress magadnak a várandósság és szülés területén jártas segítőt!

Már a várandósság korai heteiben érdemes átgondolnod, ki és mi nyújtaná neked a legnagyobb segítséget és biztonságot. Olvass jó könyveket és honlapokat, válogass magadnak a különböző szülésfelkészítő programok közül, és keresd meg a számodra legalkalmasabb mozgásformát. Keress fel egy szimpatikus dúlát, akivel az idő közben felmerült kérdéseidet megbeszélheted. Tőle segítséget kaphatsz a kórházválasztásban, a szüléssel kapcsolatos elképzeléseid tisztázásában és minden más várandósággal, szüléssel vagy a kisbabával kapcsolatos kérdésben.

2. Étkezz egészségesen!

A várandósság hónapjaiban az étkezések során nem kell sokkal több kalóriát magadhoz venned, mint annak előtte – a hangsúly inkább a minőségen van. Étkezz kiegyensúlyozottan, válassz tápanyagban gazdag ételeket. Fogyassz sok zöldséget, gyümölcsöt és fehérjét, de bánj csínján a szénhidrátokkal, kerüld a nassolást, az üres kalóriákat. Amit mindenképp érdemes messziről elkerülni, azok a nyers húsok és a tenger gyümölcsei, illetve az alkohol.

3. Sportolj várandósan is!

Kismama masszőrként nap mint nap tapasztalom, hogy a tornára vagy kismama jógára járó várandósok jóval kevesebbet panaszkodnak hát- és nyakfájásra, mint “semmit-tevő” társaik… Ha a várandósság előtt is sportoltál, akkor ezt ezután is megteheted – talán csak az intenzitást kell kissé visszafognod. Ha viszont eddig nem voltál egy sportos alkat, akkor érdemes a 12. hétig várnod, és aztán egy kimondottan kismamáknak való mozgásformát választanod. A hagyományos kismamatorna vagy a kismamajóga mellett szóba jöhet az úszás, az aquafitness vagy a séta, a túrázás is. A rendszeres mozgás segít megtartani az erőnlétedet – miközben sok-sok boldogsághormont is termelsz.

4. Erősítsd meg a medencefenék-izmaidat!

Az lenne az ideális, ha az intimtornát minden nő már kamaszkorában megtanulná. A legtöbben ugyanis akkor hallanak róla először, amikor várandósak lesznek, és olvassák – esetleg tapasztalják is magukon ezt az altesti változást. A medencefenék izomzata a méh növekvő súlyától és a hormonális változások hatására meggyengül, ezért is fontos az edzése és megerősítése. A várandósság alatti intimtorna gyakorlatok egyébként a szülés pillanataiban is igen nagy segítségedre lehetnek. Az intimtorna fontosságáról itt olvashatsz részletesebben a Dúla blogon.

5. Pihenj eleget!

A várandósság első jeleként a fáradtságot biztosan megtapasztaltad. Így jelez a test, hogy lassíts, mert hatalmas változások zajlanak benne. Hallgass rá, és ha nem is tudsz a munkahelyeden ledőlni aludni – pihenj, kapcsolj ki, olvass vagy hallgass zenét, amikor csak tudsz. Segíthet a jógázás, vagy egy kellemes-kényeztető kismama masszázs is.

Olvass a várandósság alatti szépségápolás praktikáiról is a Dúla blogon!

Iratkozz fel a Dúla blog hírlevelére!

 

Szólj hozzá!

ÍRJ NEKEM!